|
|
Registro Completo |
Biblioteca(s): |
Embrapa Tabuleiros Costeiros. |
Data corrente: |
18/02/2019 |
Data da última atualização: |
27/02/2019 |
Tipo da produção científica: |
Autoria/Organização/Edição de Livros |
Autoria: |
SOBRAL, L. F. (ed.). |
Afiliação: |
LAFAYETTE FRANCO SOBRAL, CPATC. |
Título: |
Coco: o produtor pergunta, a Embrapa responde. |
Ano de publicação: |
2018 |
Fonte/Imprenta: |
Brasília, DF: Embrapa, 2018. |
Páginas: |
200 p. |
Descrição Física: |
il. |
Série: |
(Coleção 500 perguntas, 500 respostas). |
ISBN: |
978-85-7035-842-4 |
Idioma: |
Português |
Thesagro: |
Coco; Compostagem; Economia; Erva Daninha; Irrigação; Manejo; Plantio; Praga; Recurso Genético. |
Thesaurus Nal: |
Coconuts. |
Categoria do assunto: |
-- |
URL: |
https://ainfo.cnptia.embrapa.br/digital/bitstream/item/192950/1/500-PERGUNTAS-Coco-ed-01-2018.pdf
|
Marc: |
LEADER 00662nam a2200253 a 4500 001 2106165 005 2019-02-27 008 2018 bl uuuu 00u1 u #d 020 $a978-85-7035-842-4 100 1 $aSOBRAL, L. F. 245 $aCoco$bo produtor pergunta, a Embrapa responde.$h[electronic resource] 260 $aBrasília, DF: Embrapa$c2018 300 $a200 p.$cil. 490 $a(Coleção 500 perguntas, 500 respostas). 650 $aCoconuts 650 $aCoco 650 $aCompostagem 650 $aEconomia 650 $aErva Daninha 650 $aIrrigação 650 $aManejo 650 $aPlantio 650 $aPraga 650 $aRecurso Genético
Download
Esconder MarcMostrar Marc Completo |
Registro original: |
Embrapa Tabuleiros Costeiros (CPATC) |
|
Biblioteca |
ID |
Origem |
Tipo/Formato |
Classificação |
Cutter |
Registro |
Volume |
Status |
URL |
Voltar
|
|
Registro Completo
Biblioteca(s): |
Embrapa Pecuária Sul. |
Data corrente: |
25/09/2018 |
Data da última atualização: |
25/09/2018 |
Tipo da produção científica: |
Artigo em Anais de Congresso |
Autoria: |
DEWES, I. S. L.; OSMARI, E. K.; MAZZOCATO, A. C. |
Afiliação: |
Ingrid Shaianne Lopes Dewes; ELISA KOHLER OSMARI, CPPSUL; ANA CRISTINA MAZZOCATO, CPPSUL. |
Título: |
Introdução às ciências zootécnica e botânica para alunos do quarto ano em visita à Embrapa Pecuária Sul. |
Ano de publicação: |
2018 |
Fonte/Imprenta: |
In: REUNIÃO ANUAL DA SOCIEDADE BRASILEIRA DE ZOOTECNIA, 55.; CONGRESSO BRASILEIRO DE ZOOTECNIA, 28., 2018, Goiânia. Construindo saberes, formando pessoas e transformando a produção animal: anais eletrônicos. Goiânia: Sociedade Brasileira de Zootecnia, 2018. |
Idioma: |
Português |
Notas: |
5 p. Zootecnia Brasil 2018. |
Conteúdo: |
Abstract: Abstract: Research centers are very important to contribute and promote community scientific literacy of children impacts teaching in later grades, promotes the development of conscious citizens regarding the valuation of animal husbandry and food production. Thus, Embrapa has a vital role in society linked to food security through community interaction with agricultural research. The aim of this work was to connect local urban students with animal and botanical sciences and the origin of food, through sensorial and motor skills for a learning associated with daily life. A thematic visit was carried out by 50 students 9-11 years old from the Nossa Senhora Auxiliadora School, Bagé-RS, to Embrapa Southern Livestock, for a variety of forages and ruminants. The children attended the lecture in appropriate language about diet and animal category, different dairy products, animal fat where they saw flipcharts, manipulated dairy packaging, concentrate and roughage ingredients; asked the speakers more than 20 questions. Afterwards, they observed the germoplasm bank: exotic, white clover (Trifolium repens L.), Sudan grass (Sorghum sudanense (Piper) Stapf) BRS Birdsfoot Trefoil (Lotus corniculatus L.) BRS Posteiro; and Herbarium-CNPO with native exsiccates. The high participation of students demonstrated a good receptivity to the actives methodologies. |
Thesagro: |
Botânica; Ensino; Zootecnia. |
Categoria do assunto: |
-- |
URL: |
https://ainfo.cnptia.embrapa.br/digital/bitstream/item/183483/1/trab-1454.pdf
|
Marc: |
LEADER 02159nam a2200181 a 4500 001 2096263 005 2018-09-25 008 2018 bl uuuu u00u1 u #d 100 1 $aDEWES, I. S. L. 245 $aIntrodução às ciências zootécnica e botânica para alunos do quarto ano em visita à Embrapa Pecuária Sul.$h[electronic resource] 260 $aIn: REUNIÃO ANUAL DA SOCIEDADE BRASILEIRA DE ZOOTECNIA, 55.; CONGRESSO BRASILEIRO DE ZOOTECNIA, 28., 2018, Goiânia. Construindo saberes, formando pessoas e transformando a produção animal: anais eletrônicos. Goiânia: Sociedade Brasileira de Zootecnia$c2018 500 $a5 p. Zootecnia Brasil 2018. 520 $aAbstract: Abstract: Research centers are very important to contribute and promote community scientific literacy of children impacts teaching in later grades, promotes the development of conscious citizens regarding the valuation of animal husbandry and food production. Thus, Embrapa has a vital role in society linked to food security through community interaction with agricultural research. The aim of this work was to connect local urban students with animal and botanical sciences and the origin of food, through sensorial and motor skills for a learning associated with daily life. A thematic visit was carried out by 50 students 9-11 years old from the Nossa Senhora Auxiliadora School, Bagé-RS, to Embrapa Southern Livestock, for a variety of forages and ruminants. The children attended the lecture in appropriate language about diet and animal category, different dairy products, animal fat where they saw flipcharts, manipulated dairy packaging, concentrate and roughage ingredients; asked the speakers more than 20 questions. Afterwards, they observed the germoplasm bank: exotic, white clover (Trifolium repens L.), Sudan grass (Sorghum sudanense (Piper) Stapf) BRS Birdsfoot Trefoil (Lotus corniculatus L.) BRS Posteiro; and Herbarium-CNPO with native exsiccates. The high participation of students demonstrated a good receptivity to the actives methodologies. 650 $aBotânica 650 $aEnsino 650 $aZootecnia 700 1 $aOSMARI, E. K. 700 1 $aMAZZOCATO, A. C.
Download
Esconder MarcMostrar Marc Completo |
Registro original: |
Embrapa Pecuária Sul (CPPSUL) |
|
Biblioteca |
ID |
Origem |
Tipo/Formato |
Classificação |
Cutter |
Registro |
Volume |
Status |
Fechar
|
Expressão de busca inválida. Verifique!!! |
|
|